Jeden światłowód
wiele możliwości
Sprawdź czy jesteś w zasięgu i wybieraj spośród najlepszych ofert!
Jedna chwila - przeszukujemy bazę adresów
Wyniki wyszukiwania dla adresu: zmień adres
Wyniki wyszukiwania dla adresu: zmień adres
SPRAWDŹ CZY JESTEŚ W ZASIĘGU
Sieć - sprawdź czy jesteś w zasięgu światłowodu
Oferta - sprawdź i wybierz ofertę dowolnego operatora
Zamówienie – złóż zamówienie u wybranego operatora
Aktywacja – umów się na instalację oraz uruchomienie usług
Dostępni operatorzy
Co to jest światłowód?
Światłowód jest przewodem wykonanym z włókna szklanego lub tworzyw sztucznych, przez który za pomocą światła przesyłane są dane.
Jakie są zalety internetu światłowodowego?
Na jakość internetu światłowodowego nie mają wpływu warunki atmosferyczne. Światłowód cechuje najwyższa jakość przesyłu danych, wysoka przepustowość łącza oraz znikome opóźnienia.
Jak zweryfikować czy jestem w zasięgu sieci Światłowód Inwestycje oraz jacy Operatorzy Telekomunikacyjni są dostępni pod moim adresem?
Dostępność sieci światłowodowej oraz informacje o dostępnych Operatorach Telekomunikacyjnych można zweryfikować na stronie internetowej www.swiatlowodinwestycje.pl w zakładce Dla Mieszkańców lub Mapie Zasięgu.
Jacy Operatorzy Telekomunikacyjni świadczą usługi na sieci Światłowód Inwestycje?
Na sieci S-I swoje usługi świadczą zarówno ogólnopolscy jak i regionalni i lokalni Operatorzy Telekomunikacyjni. Aktualny wykaz Operatorów świadczących usługi na sieci S-I znajduje się na stronie internetowej www.swiatlowodinwestycje.pl w zakładce Dla Mieszkańców lub Mapie Zasięgu. Klient ma możliwość wyboru usługi spośród wszystkich dostępnych dla danego adresu Operatorów Telekomunikacyjnych.
Jak zamówić usługę dostępu do internetu i/lub telewizji?
Na stronie internetowej www.swiatlowodinwestycje.pl w zakładce Dla Mieszkańców należy zaznaczyć odpowiednie zgody marketingowe oraz pozostawić dane aby Operatorzy Telekomunikacyjni mogli skontaktować się celem zaprezentowania swoich Ofert. Można również samodzielnie skontaktować się z wybranymi Operatorami Telekomunikacyjnymi. Zamówienie usługi następuje poprzez Operatora Telekomunikacyjnego.
Czy przed instalacją usługi w moim domu, Technik będzie się kontaktował ze mną?
Technik kontaktuje się telefonicznie z Klientem na dzień przed lub w dniu instalacji, aby potwierdzić montaż usługi w lokalu Klienta. Kontakt następuje z numeru: 503 500 303. Ważne jest, aby kontakt był skuteczny, ponieważ w innym przypadku instalacja może nie dojść do skutku.
Czy instalacja światłowodu wiąże się ze znaczną ingerencją w mieszkanie/dom?
Przed przystąpieniem do instalacji, Technik sprawdza możliwość najoptymalniejszego doprowadzenia kabla światłowodowego do miejsca zakończenia instalacji, w uzgodnieniu z Klientem. Czasem jednak może być konieczne wykonanie przewiertów w lokalu, aby przeprowadzić przewody przez np. stropy, ściany zewnętrzne, działowe lub nośne.
Jak długo trwa instalacja usługi?
Standardowy czas na instalację usługi to ok. 3 godziny, jednak zdarzają się instalacje, gdzie ten slot może być dłuższy a sama instalacja bardziej wymagająca np. ze względu możliwości poprowadzenia kabla. Po zakończeniu prac w lokalu Technik sprząta i pozostawia po sobie porządek. Czasem instalacje wymagają wykonania wcześniejszych prac poza lokalem Klienta. W związku z tym Technik, może pojawić się w lokalu po wyznaczonej godzinie wizyty, ale w przedziale czasowym przeznaczonym na instalację.
Czy Technik pobiera opłatę za montaż?
Technik nie pobiera żadnych opłat w ramach instalacji usługi.
Jaki kabel wprowadzany jest do lokalu?
Do lokalu wprowadzany jest kabel światłowodowy, który jest znacznie cieńszy niż przewody elektryczne. Trasa wprowadzenia kabla do lokalu ustalana jest przez Klienta z Technikiem przed wykonaniem instalacji.
Czy w lokalu instalowane jest gniazdo światłowodowe?
W lokalu instalowane jest gniazdo światłowodowe które swoim wyglądem przypomina gniazdo elektryczne. Miejsce instalacji gniazda światłowodowego ustalane jest przez Klienta z Technikiem przed wykonaniem instalacji.
Jakie urządzenia instalowane są w lokalu?
W lokalu instalowane jest Urządzenie ONT S-I. W zależności od modelu współpracy z Operatorem Telekomunikacyjnym w lokalu instalowane jest urządzenie ONT do którego są podłączane urządzenia abonenckie Operatora Telekomunikacyjnego lub instalowane są wyłącznie urządzenia abonenckie Operatora Telekomunikacyjnego.
Szczegółowych informacji o urządzeniach może udzielić Operator Telekomunikacyjny.
Czy możliwe jest podłączenie w moim lokalu kilku usług różnych Operatorów równocześnie?
Możliwe jest uruchomienie równocześnie kilku usług różnych Operatorów Telekomunikacyjnych. Czasem jednak może być to uzależnione od indywidualnych możliwości technicznych pod danym adresem.
Co to jest FTTH?
FTTH jest skrótem od ang. Fiber To The Home – światłowód do domu. Jest to technologia w której światłowód jest doprowadzany bezpośrednio do budynku.
Co to znaczy Operator Hurtowy?
Operator Hurtowy buduje i udostępnia sieć światłowodową Operatorom Telekomunikacyjnym. Operator Hurtowy jest właścicielem i operatorem sieci na której usługi dla abonentów świadczone są przez Operatorów Telekomunikacyjnych.
Co to znaczy Operator Telekomunikacyjny?
Operator Telekomunikacyjny, inaczej Detaliczny oferuje usługi telekomunikacyjne takie jak telewizja, internet oraz telefon na sieci światłowodowej własnej lub należącej do Operatora Hurtowego.
Czym zajmuje się Światłowód Inwestycje?
Światłowód Inwestycje (S-I) jest Operatorem Hurtowym sieci światłowodowej. Inwestycje budowy sieci światłowodowych prowadzone są na terenie całej Polski. Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie internetowej www.swiatlowodinwestycje.pl
Po weryfikacji adresu otrzymałem informację, że adres ma status „Planujemy” lub „Projektujemy” lub „Budujemy” – co to dla mnie oznacza?
Statusy Planujemy, Projektujemy i Budujemy oznaczają, że pod danym adresem nie mogą jeszcze być świadczone usługi telekomunikacyjne. Znaczenia statusów :
Planujemy – adres jest na liście planów inwestycyjnych S-I
Projektujemy – adres jest w fazie projektowania po stronie S-I
Budujemy – adres przyjęty do realizacji przez S-I
W przypadku pozostawienia danych oraz odpowiednich zgód marketingowych, S-I będzie informowało o zmianie statusów a także o możliwej dacie (jak tylko będzie znana) od kiedy będzie możliwe świadczenie usług pod danym adresem.
Nie ma mojego budynku/mieszkania w zasięgu sieci Światłowód Inwestycje – co to dla mnie oznacza?
Gdy adres znajduje się poza zasięgiem sieci S-I nie ma możliwości zamówienia usług telekomunikacyjnych. Adres spoza zasięgu można zgłosić do weryfikacji pod kątem przyszłych inwestycji S-I poprzez pozostawienie danych oraz odznaczenie odpowiednich zgód marketingowych co pozwoli na informowanie o postępach prowadzonych prac inwestycyjnych pod danym adresem. Dane oraz zgody należy uzupełnić na stronie www.swiatlowodinwestycje.pl w zakładce Dla Mieszkańców.
Jak mogę zawnioskować o przyłączenie mojego budynku/mieszkania do zasięgu sieci Światłowód Inwestycje?
Na stronie internetowej www.swiatlowodinwestycje.pl w zakładce Dla Mieszkańców należy pozostawić dane oraz odznaczyć odpowiednie zgody marketingowe co pozwoli na weryfikację adresu pod kątem przyszłych inwestycji a także na przesyłanie powiadomień o postępach prowadzonych prac inwestycyjnych dla danego adresu.
Czy mogę otrzymać informacje, gdy mój adres zostanie uwzględniony w procesie inwestycyjnym Światłowód Inwestycje?
Każdy zainteresowany, który pozostawi swoje dane oraz oznaczy odpowiednie zgody marketingowe zostanie poinformowany o zmianie statusu przypisanego do danego adresu.
Jak zgłosić wniosek o przebudowę lub ingerencję w infrastrukturę Światłowód Inwestycje? /
W przypadku konsultacji technicznej, potrzebie wykonania prac na infrastrukturze S-I czy prowadzenia uzgodnień branżowych zapraszamy na stronę www.swiatlowodinwestycje.pl do zakładki Dostęp do Infrastruktury i postępowanie zgodnie z informacjami tam zawartymi.